Resultats de la cerca
Es mostren 49 resultats
salsa

Diferents tipus de salses
Gastronomia
Mescla de productes comestibles, amb la participació important d’espècies, herbes i condiments diversos, de consistència líquida o pastosa, emprada per a acompanyar les viandes o els productes alimentaris per tal de fer-los més saborosos o d’incitar el desig d’ingerir-los.
De les moltes varietats de salses que existeixen, les més emprades als Països Catalans són l’allioli, la beixamel, l’escabetx, la maionesa, el romesco, la salsa blanca feta com la beixamel però sense llet i, eventualment, amb brou i adobada amb anxoves picades, tàperes, pebre, ceba i altres condiments, la salsa de tomàquet sofregit de ceba, polpa de tomàquet, oli i sal, la salsa picant al curry curry, la salsa ketchup salsa de tomàquet amb ceba, pebrot, sucre, mostassa, xampinyons, pebre, vinagre, etc, la salsa tàrtara feta amb rovell d’ou, oli, vinagre o llimona i altres condiments i la…
salsa de xili

Patates amb salsa de xili
abbamouse (CC BY-SA 2.0)
salsa de Nadal

Salsa de Nadal
Gastronomia
Menja pròpia d’Eivissa, típica del temps nadalenc, que hom prepara amb brou de gallina, de moltó, de llonganissa i botifarres, al qual hom afegeix unes boles fetes amb ametlles moltes i torrades amb ous, sucre, canyella, espècies i, a vegades, mel.
Ho couen tot dins una olla molt gran i ho fan durar des de Nadal fins a mitjan gener
salsa de mostassa

Salsa de mostassa (a l’esquerra)
(CC0)
Gastronomia
Salsa pastosa elaborada amb la llavor (sencera, triturada o mòlta) de la mostassa negra, de la blanca o bé amb una barreja de totes dues, assaonada amb vinagre. És emprada per a condimentar la carn i altres aliments.
romesco

Salsa romesco
jules (CC BY 2.0)
Gastronomia
Salsa feta amb nyores, alls i tomàquets escalivats, oli, vinagre, ametlles o avellanes torrades i picades i sovint, també, altres ingredients com julivert, pebre i una mica de pa torrat, emprada indistintament amb peix, carn o altres menges com ara calçots.
mostassa

Detall de les fulles i de les flors de la mostassa
(CC0)
Gastronomia
Botànica
Farmàcia
Planta herbàcia anual, de la família de les crucíferes, de 30 a 80 cm d’alçària, de fulles lirades o pinnatipartides, de flors grogues disposades en raïm i de fruits en síliqua curta proveïda d’un llarg bec.
Creix en camps i en erms Les llavors, d’un groc pàllid, tenen propietats revulsives i són utilitzades com a espècia en nombroses preparacions culinàries, com la salsa de mostassa Grans de mostassa blanca © MPG
natxos

Natxos
Christian Schnettelker (CC BY 2.0)
Gastronomia
Plat consistent en xips de tortilla amb formatge fos calent per sobre i, sovint, altres ingredients, com ara xili de Jalapa, olives, etc., que se serveix com a aperitiu o entrant.
Els natxos es poden convertir en un plat principal en incloure-hi altres ingredients, especialment carn, més formatge, crema agra, guacamole i alguna salsa Són un plat de la cuina tex-mex que s'ha popularitzat arreu
mostassa negra

Mostassa negra
La la means I love you (cc-by-sa-3.0)
Gastronomia
Botànica
Farmàcia
Planta herbàcia anual, de la família de les crucíferes, de fins a 100 cm d’alçària, amb les fulles inferiors lirades i les superiors lanceolades i dentades.
Les flors són grogues, arranjades en raïm, i els fruits són síliqües Es fa en camps i llocs incultes Les llavors, negres, tenen propietats rubefaents i revulsives, i són usades en la preparació de la salsa de mostassa emprada com a condiment de la carn
lligar-se
Gastronomia
Unir-se, els ingredients d’una salsa, de manera que la salsa adquireixi una certa consistència.