Resultats de la cerca
Es mostren 75 resultats
formació a l’organització
Educació
Formació dissenyada a mida que es desenvolupa dins de les instal·lacions de l’organització dels treballadors que la reben i adaptada a la seva disponibilitat dins de l’horari laboral.
avaluació interna
Educació
Avaluació de l’organització i funcionament dels centres docents feta pels mateixos centres amb la participació dels òrgans de govern i de coordinació i els diferents sectors de la comunitat educativa.
Aquesta avaluació, desenvolupada en el marc de l’avaluació del sistema educatiu que preveu la LOGSE, té per finalitat proporcionar als centres docents elements de reflexió sobre la pròpia pràctica per a poder prendre decisions de millora amb relació a la planificació i el desenvolupament de la seva organització i del procés d’ensenyament/aprenentatge
sistema educatiu
Educació
Organització dels diversos nivells d’ensenyament que estructuren l’aparell educatiu d’un país.
La reforma educativa del 1990 a l’Estat espanyol ha modificat el sistema educatiu corresponent Entre els canvis més importants que ha comportat aquest nou plantejament cal destacar l’allargament de l’educació obligatòria fins als setze anys d’edat dels alumnes, la configuració d’un currículum de l’etapa d’educació secundària obligatòria amb un considerable augment de l’opcionalitat de matèries de què disposa l’alumne i el propòsit de dignificar i valorar substancialment els ensenyaments de l’àmbit de la formació professional
mnemotècnia
Educació
Art de desenvolupar la memòria mitjançant exercicis apropiats.
Bé que els mètodes mnemotècnics són molt diversos, en general hom pot dir que el millor és aquell que garanteix l’organització en un tot comprensible dels elements complexos que no es presenten estructurats
Helene Lange
Educació
Història del dret
Pedagoga i feminista alemanya.
Propugnà la igualació de l’home i la dona en els camps jurídic i professional del magisteri Fundà l’Allgemeiner Deutscher Frauenverein 1902, organització per a l’alliberament juridicosocial de la dona alemanya Publicà, entre altres obres, Kampfzeit ‘Temps de lluita’, 1928
Thomas Charles
Educació
Educador gal·lès.
Capellà anglicà, el 1784 s’uní als metodistes i inicià una tasca evangelitzadora i educadora a Galles Convertí l’escola dominical en una organització impulsora del gallès, democràtica, i reanimà les escoles circulants de Griffith Jones Amb la seva premsa imprimí 320 000 llibres escolars en gallès
deuteroaprenentatge
Educació
Aprenentatge que consisteix a reflexionar i prendre consciència de la manera com s’aprèn.
Es considera un aprenentatge de segon ordre o que tracta d’aprendre a aprendre Reflexiona sobre el mateix procés d’aprendre El terme fou usat per primera vegada per Gregory Bateson cap el 1940 i es refereix a l’organització de l’aprenentatge seguint el principi aristotèlic que diu “Allò que hem d’aprendre ho aprenem fent-ho”
La distribució del temps d’estudi
Educació
És bo deixar-ho tot per a última hora Segurament, en algun moment de la teva vida, has tingut una tasca pendent, que has de fer, però no t’hi poses, no trobes el moment adient i oportú per a fer-la, i has experimentat, per aquest motiu, un neguit constant Ets una persona que deixes les coses per a l’últim moment –costum, d’altra banda, socialment molt estès– Has pogut comprovar en alguna ocasió, que, fruit d’un error de càlcul, aquest darrer moment no arriba mai o passa de llarg, i, per tant, deixes la tasca o la feina i es queda sense fer Comences una feina i l’abandones al cap d’una estona…
unitat d’adaptació curricular
Educació
Unitat flexible per a atendre la diversitat de necessitats educatives de l’alumnat d’educació secundària obligatòria d’un centre docent.
Les UAC atenen preferentment l’alumnat que requereix estratègies metodològiques i organitzatives prou diferenciades de les de l’aula ordinària Sense perdre la referència dels objectius generals de l’etapa, s’hi prioritzen les àrees instrumentals, posant èmfasi en la globalització i la funcionalitat dels aprenentatges La seva organització és flexible per a permetre que l’alumnat hi sigui atès només el temps i en les àrees que calgui
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- Pàgina següent
- Última pàgina