Resultats de la cerca
Es mostren 22 resultats
Automatically Programmed Tools
Electrònica i informàtica
Llenguatge emprat per a l’obtenció de programes de mecanització de peces en màquines-eina, mitjançant una computadora i desenvolupat pel Massachusetts Institute of Technology a partir del 1952.
L’APT és emprat per a treballs de comanda contínua i és especialment indicat per a realitzar la programació explícita de la trajectòria de l’eina de tall en els casos en què cal coordinar els moviments de la màquina segons diversos eixos
mineria de dades
Lingüística i sociolingüística
Electrònica i informàtica
Tècnica informàtica que analitza la informació emmagatzemada en diferents bases de dades per poder deduir patrons de coneixement que puguin generar aplicacions pràctiques.
La mineria de dades extreu aquest coneixement mitjançant tècniques estadístiques que permeten descobrir patrons i regularitats presents en el conjunt de dades Es tracta d’una eina fonamental per a la presa de decisions, per exemple, en l’àmbit de les finances i la investigació de mercats
estratègia de cerca
Electrònica i informàtica
Conjunt de decisions que cal prendre abans de començar una cerca d’informació a internet per tal de delimitar al màxim possible els resultats que se n’obtenen.
Consisteix, bàsicament, a decidir quina eina de cerca és la més apropiada per a cada cas i a triar la cadena de caràcters més adequada per a començar-la La manca d’estratègia prèvia provoca un gran nombre de resultats inútils, coneguts amb el nom de soroll documental
assistent
Electrònica i informàtica
Programa interactiu que guia l’usuari per a realitzar una determinada tasca.
Els assistents són una eina de programari dissenyada per Microsoft per als entorns Windows La seva execució comporta l’aparició d’una seqüència de caixes de diàleg que fan preguntes relativament simples amb un llenguatge no excessivament tècnic Els assistents més habituals són els que guien l’usuari en la installació d’aplicacions o en la realització d’operacions complexes sobre gran quantitat de dades per exemple, construcció de gràfics a partir d’un full de càlcul, redacció de cartes personalitzades a partir d’un fitxer d’adreces, etc
Delphi
Electrònica i informàtica
Llenguatge de programació de propòsit general orientat a objectes derivat de l’Object Pascal creat per Borland Software Corporation, i el paquet de l’esmentada empresa que l’incorpora juntament amb un entorn de desenvolupament ràpid d’aplicacions.
Proporciona una completa biblioteca de components visuals anomenada Visual Component Library VCL Posseeix una potent eina de desenvolupament visual que permet reduir bona part de la tasca de programació en arrossegar amb el ratolí directament controls en els formularis corresponents Permet desenvolupar aplicacions per a plataformes Windows, Linux i NET El nom Delphi fa referència a l’oracle de Delfos i alludeix a la seva gran facilitat de connexió amb bases de dades d’Oracle Existeix una versió gratuïta, Kylix , per a sistemes Unix i Linux, i també hi ha versions lliures com…
websèrie
Electrònica i informàtica
Comunicació
Sèrie d’episodis creats i distribuïts per internet que han adquirit una gran popularitat a partir de la disponibilitat de la banda ampla i de la millora de la tècnica de la reproducció en temps real.
Les websèries han suposat una oportunitat per als productors independents de fer arribar, a uns costos relativament barats, les seves creacions a un públic massiu Aquestes sèries es poden distribuir des dels mateixos espais web dels productors o a través de llocs web de vídeo com Youtube, Vimeo o Blip Per la seva banda, les grans cadenes i productores utilitzen aquesta eina per a avaluar l’acollida dels seus nous productes culturals i per a fer-ne promoció Entre les websèries de més èxit destaquen Red vs Blue , distribuïda per Youtube, i Sam Has 7 Friends
Logo
Electrònica i informàtica
Llenguatge de programació, orientat als infants, dissenyat com a mitjà d’aprenentatge de conceptes matemàtics.
Fou desenvolupat a la dècada del 1970 per Seymour Paepert, del MIT L’usuari veu una petita tortuga en pantalla, a la qual pot demanar que es desplaci i dibuixi línies a més, l’usuari pot definir instruccions per tal que això es realitzi de manera automàtica, simplement donant nom a un conjunt d’accions L’ús de gràfics senzills i la facilitat d’interacció converteixen el Logo en una eina interessant per a practicar de manera divertida els conceptes matemàtics d’altra banda, l’estructuració dels programes en instruccions definides pel mateix usuari acostuma els infants a pensar…
paddle
Electrònica i informàtica
Maneta de jocs de tipus analògic.
Originàriament hi havia dos tipus de manetes de jocs digitals joystick i analògiques paddle El joystick original transmetia els moviments mitjançant quatre microinterruptors dalt, baix, dreta i esquerra El paddle , utilitzat pel control de la raqueta dels primers videojocs per a TV i posteriorment en els ordinadors, transmet les posicions vertical i horitzontal de la palanca mitjançant dos potenciòmetres que proporcionen un senyal de tensió proporcional al desplaçament de la maneta, que posteriorment és digitalitzat, la qual cosa permet un control molt més precís de la posició de la…
Arduino
Electrònica i informàtica
Placa de circuit imprès que permet el prototipatge ràpid i simple de petits sistemes electrònics basats en microcontroladors.
La placa inclou un microcontrolador Atmel AVR, el circuit d’alimentació i un port de comunicació USB que s’utilitza per a connectar-la a un ordinador personal i programar-la Ofereix diferents entrades i sortides digitals, així com entrades analògiques dotades de convertidors d’analògic a digital Arduino fou concebut per a facilitar el disseny de circuits electrònics als afeccionats, oferint-los una eina que els permetés connectar sensors i actuadors a un microcontrolador i programar el sistema d’una forma senzilla La programació es realitza en un llenguatge anomenat Processing ,…
asserció
Electrònica i informàtica
Proposició que assegura que en un determinat punt d’un programa es compleix certa condició.
Els casos més habituals d’assercions són les precondicions propietats que cal que compleixin les dades per a poder executar un fragment de codi determinat, les postcondicions propietats que compleixen les dades un cop s’ha executat un segment de codi determinat, els invariants de les iteracions propietats que compleixen les dades en pas de la iteració i els invariants de la representació propietats que compleix la representació de les dades, independentment del valor exacte que contingui Les assercions permeten entendre el comportament d’un programa, i raonar sobre la seva…