Resultats de la cerca
Es mostren 61 resultats
captura de moviment
Cinematografia
Electrònica i informàtica
Tècnica consistent a enregistrar i emmagatzemar el moviment d’un personatge real mitjançant sensors per recrear-lo posteriorment en un entorn virtual.
animació per interpolació de moviment
Electrònica i informàtica
Tècnica d’animació que consisteix a definir un fotograma inicial i un fotograma final, i utilitzar un programa informàtic d’animació per crear automàticament els fotogrames intermedis.
animació per interpolació amb trajectòria
Electrònica i informàtica
Variant de la tècnica d’ animació per interpolació de moviment
, en la qual, a més dels fotogrames inicial i final, es defineix la forma del camí que l’objecte ha de seguir en l’animació.
radar

Radar d’impulsos primari per a la circulació aèria, amb sincronització entre le moviment de l’antena i l’escombratge circular de la pantalla, que dóna la posició d’un avió com un punt lluminós
© Fototeca.cat
Electrònica i informàtica
Transports
Aparell que permet de localitzar i identificar un objecte, tot avaluant-ne la distància, per mitjà d’ones radioelèctriques d’alta freqüència (microones).
Consisteix en un emissor molt potent que, emprant un tub electrònic apropiat generalment un magnetró, genera ones radioelèctriques molt curtes decimètriques o centimètriques i, per tant, que es reflecteixen amb facilitat, en forma d’impulsos Aquests són transmesos per una antena parabòlica altament direccional, que gira sobre el seu eix per mitjà d’un mecanisme sincronitzat Quan els impulsos troben un obstacle, són reflectits per aquest i captats per l’antena ara ja desconnectada de l’emissor, que els envia cap a un receptor, on són amplificats i aplicats a les plaques deflectores d’un tub de…
polarització
Electrònica i informàtica
Tipus de corrent consistent en el moviment de càrregues en un dielèctric situat en un camp elèctric.
Aquest moviment és momentani si la ddp aplicada és contínua, però és permanent si és alterna El corrent de polarització és sempre addicional al de desplaçament i depèn del dielèctric
corrent
Electrònica i informàtica
Moviment de càrregues elèctriques en un medi o al llarg d’un circuit.
Convencionalment, hom accepta com a sentit del corrent l’oposat al de l’electricitat negativa, o sia al del moviment dels electrons La magnitud que expressa el valor d’un corrent elèctric és la seva intensitat anomenada també corrent , la unitat de mesura de la qual és l’ ampere Segons la seva dependència amb el temps el corrent pot ésser corrent continu o variable , i en aquest cas, periòdic o aperiòdic El tipus de corrent periòdic més emprat és el corrent altern , generalment sinusoidal , bé que a vegades hom empra també les formes d’ona quadrada, en dent de serra, d’…
animació digital
Electrònica i informàtica
Conjunt de tècniques informàtiques que permeten simular un efecte de moviment en dibuixos, objectes inanimats i imatges virtuals, per mitjà de la presentació d’una seqüència ràpida d’imatges amb petites variacions.
Segons la tècnica emprada, es pot parlar d' animació imatge per imatge , d' animació per interpolació de moviment , d' animació per interpolació amb trajectòria i també d' animació per transformació de forma
traspàs
Electrònica i informàtica
Procés pel qual, en una xarxa de comunicacions mòbils cel·lular, el control d’una trucada activa o una sessió de dades és transferit d’una estació base a una altra, a causa del moviment de l’usuari.
Gràcies al procés de traspàs, un usuari pot mantenir una comunicació de veu o dades sense interrupcions evidents, malgrat estar en moviment i canviant el seu punt d’accés a la xarxa Quan un usuari s’allunya de la seva estació base, la qualitat del senyal en recepció es degrada Llavors, tenint en compte el senyal que l’estació mòbil rep de les estacions base del seu voltant i la capacitat disponible d’aquestes, des de la xarxa cas de GSM o bé des de la mateixa estació mòbil cas de Wi-Fi es pren la decisió d’iniciar un traspàs
drag and drop
Electrònica i informàtica
En les interfícies gràfiques, característica que permet especificar accions a base de moure icones des d’una posició a una altra.
L’acció de moure una icona des d’una posició a una altra s’anomena arrossegar, i consta de l’acció d’agafar la icona per començar el seu moviment, el moviment en si mateix estirar i l’acció de deixar anar la icona tirar per indicar la fi d’aquest moviment La manera més habitual d’agafar una icona és apuntant-la i fer-hi mig clic al damunt en el cas d’usar un ratolí això significa polsar-ne el botó, però sense deixar-lo anar el moviment es fa movent el cursor amb el moviment del ratolí i es deixa anar la icona fent el mig clic restant deixar anar el botó del ratolí Amb aquesta característica…
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Pàgina següent
- Última pàgina