Resultats de la cerca
Es mostren 159 resultats
producte
Economia
Resultat del procés productiu.
Hom distingeix el resultat essencial d’un procés complet de producció, o producte principal, dels secundaris i subproductes que poden derivar-se d’aquell També cal diferenciar el producte acabat, llest per a ésser consumit, d’aquells productes semielaborats, la utilització dels quals depèn d’un tractament posterior
producte
Economia
Agregat que indica el valor total dels productes finals elaborats en un estat, o a qualsevol altre àmbit territorial, durant un temps determinat, normalment un any.
producte indiferenciat
Economia
Producte o servei idèntic quant a característiques i prestacions a altres productes competidors i que manca d’avantatges singulars al mercat, com ara una marca o uns trets diferencials que permeten a un productor carregar uns marges o primes més alts que la competència.
Hom parla d' indiferenciació quan un producte, des d’un medicament fins a un microxip, és objecte d’aquest procés i els clients es fixen essencialment en el preu
producte social
Economia
Agregat que representa el valor de la producció material bruta, per un període determinat, obtinguda a l’interior d’un estat sota el règim d’economia socialista.
Hom considera com a producció material no solament els béns físics, sinó també els béns intangibles com el treball intellectual, relacionat amb l’activitat productiva, l’energia, etc
producte nacional net
Economia
Valor a preus de mercat de la producció neta d’un estat en un període de temps determinat.
El PNN coincideix amb el PNB, després de la deducció prèvia en aquest darrer dels béns de capital desgastats en els processos productius amortitzacions Si en lloc d’ésser valorat a preus de mercat hom valora el PNN a cost de factors, obté la renda nacional La diferència entre cost de factors i preus de mercat està en els imposts indirectes i les subvencions, és a dir, RN = PNN p m - imposts indirectes + subvencions = PNN c f La consideració d’aquests agregats, principalment del producte nacional, ha estat més o menys implícita en tota la història del pensament econòmic Turgot i…
diferenciació del producte
Economia
Caracterització d’un producte que és presentat als consumidors com adistint d’uns altres que el podrien substituir.
Aquest fet, que afecta profundament el pressupòsit clàssic d’homogeneïtat dels productes, és típic del capitalisme modern Més que a una diferència real dels béns es refereix a l’apreciació subjectiva dels consumidors, condicionada pels aspectes externs depresentació, condicions de venda, publicitat, etc
producte nacional brut
Economia
Valor de tots els béns finals i serveis finals produïts pels nacionals del país —independentment d’on es produeixin— durant un any (equival al PIB, deduïda la producció estrangera realitzada al mateix país i afegida la realitzada a l’exterior per productors nacionals).
Es mesura segons els preus de mercat, inclosos els impostos indirectes i deduïdes les subvencions
producte interior brut
Economia
Valor de tots els béns finals i serveis finals produïts en un país durant un any, independentment de la nacionalitat de l’empresari.
Es mesura segons els preus de mercat, inclosos els impostos indirectes i deduïdes les subvencions
promoció de vendes
Economia
Acció comercial, de la publicitat, desplegada per l’empresa sobre els consumidors o intermediaris, per tal d’impulsar les vendes en general o d’un producte concret.
En són exemples els cupons, els regals, les degustacions, les demostracions, etc
canibalització
Economia
Efecte que es produeix quan el producte nou llançat al mercat no és percebut com un producte diferent als actuals.
Aleshores es produeix un simple trasllat dels compradors dels productes actuals al nou producte, sense augmentar les vendes totals
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina