Resultats de la cerca
Es mostren 5 resultats
Michael Mann
Cinematografia
Director cinematogràfic nord-americà.
Començà en el món de l’espectacle a la dècada del 1970, com a guionista de sèries de televisió Starsky & Hutch També en el mitjà televisiu obtingué un gran èxit a la meitat dels anys vuitanta amb la sèrie Miami Vice , de la qual escriví i dirigí una versió pel cinema l’any 2006 Parallelament, començà la seva carrera cinematogràfica amb pellícules sovint protagonitzades per personatges solitaris i rebels Thief 1981, The Keep 1983, Manhunter 1986, The Last of the Mohicans 1992, Heat 1995, The Insider 1999, Ali 2001, Collateral 2004 i Public Enemies 2009
Ben Stiller

Ben Stiller en una escena de la pel·lícula Tower Heist
© Tower Heist Movie Universal Picture
Cinematografia
Actor i director de cinema.
Fill dels humoristes Jerry Stiller i Anne Meara, debutà com a actor amb 10 anys, a la sèrie Kate McShane interpretada per la seva mare Des de mitjan dels anys vuitanta, assumí diverses feines com a actor de repartiment i guionista en cinema i televisió Si bé el 1994 debutà com a realitzador amb la pellícula Reality Bites , un drama que radiografiava l’anomenada Generació X, la seva trajectòria està vinculada al gènere de la comèdia Obtingué un gran èxit amb There's Something about Mary 1998 i després ha interpretat Your Friends & Neighbors 1998, Meet the Parents 2000, The Tennenbaums 2001…
cinema nord-americà
Cinematografia
Cinema produït als EUA.
Començà amb les experiències d’Edison amb el seu cinetoscopi 1891 i els perfeccionaments posteriors de Lumière, que permetien la projecció sobre pantalla 1895 Ja el 1903 es produí una obra arrodonida The Great Traing Robbery , d’Edwin S Porter El treball artesanal deixà pas a una incipient indústria que acaparava mercats i orientava gusts Per anullar competències hom importà alguns talents europeus Maurice Stiller, Greta Garbo, Eric von Stroheim, FW Murnau, Josef von Sternberg, Ernst Lubitsch, entre altres, i es desenvoluparen uns gèneres determinats comèdia burlesca, melodrama de fulletó…
Breu història de l'espectacle televisiu
La noció d’espectacle La noció d’espectacle televisiu ha tingut una història i unes aplicacions diferents a Europa i als Estats Units d’Amèrica Als Estats Units la televisió va tenir un caràcter comercial des de la seva creació Allí, la competència entre les diverses cadenes existeix des de l’emissió del primer programa televisiu, i l’estimació de les audiències per a determinar els programes més vistos condiciona des de l’inici el contingut dels programes i la programació Els programes es pensen en funció del públic i d’allò que li agrada i també del moment en què “consumeix” televisió per…