Resultats de la cerca
Es mostren 15 resultats
videoclip
Electrònica i informàtica
Comunicació
Curtmetratge rodat en vídeo que il·lustra una cançó, una composició musical, etc.
Els videoclips tenen, normalment, una durada d’uns tres minuts i poden tenir o no fil argumental Al principi foren utilitzats com a sistema de promoció dels enregistraments de rock , però a poc a poc evolucionaren fins a esdevenir un producte musical amb entitat pròpia
Joan Senent i Anaya
Comunicació
Publicista.
Desenvolupà una gran activitat de promoció de la llengua i la cultura catalanes Collaborà en la installació de llibreries dedicades a temes autòctons, com ara Can Boïls, Concret, 3 i 4, i en la distribuïdora Brot Fou editor i director de la revista Gorg Publicà En defensa del regionalismo proceso a la revista Gorg 1976, Els xiquets i la circulació 1971 i, juntament amb Maria Àngels Martínez Castells, València 1970
agència de publicitat
Comunicació
Empresa dedicada a la prestació de serveis relacionats amb la creació, la planificació, l’execució i la distribució de campanyes publicitàries.
El terme agència prové del paper inicial d’agent intermediari entre els antics anunciants i els mitjans que exerciren aquestes entitats en un primer moment Les funcions que amb caràcter general fan les agències de publicitat són les següents creació de missatges publicitaris producció dels anuncis publicitaris distribució dels anuncis mitjançant els diferents mitjans establiment de la planificació i estratègia de mitjans realització de serveis diversos d’assistència tècnica, com ara investigacions publicitàries i de mercat, activitats de promoció i de merxandatge, etc
websèrie
Electrònica i informàtica
Comunicació
Sèrie d’episodis creats i distribuïts per internet que han adquirit una gran popularitat a partir de la disponibilitat de la banda ampla i de la millora de la tècnica de la reproducció en temps real.
Les websèries han suposat una oportunitat per als productors independents de fer arribar, a uns costos relativament barats, les seves creacions a un públic massiu Aquestes sèries es poden distribuir des dels mateixos espais web dels productors o a través de llocs web de vídeo com Youtube, Vimeo o Blip Per la seva banda, les grans cadenes i productores utilitzen aquesta eina per a avaluar l’acollida dels seus nous productes culturals i per a fer-ne promoció Entre les websèries de més èxit destaquen Red vs Blue , distribuïda per Youtube, i Sam Has 7 Friends
televisió híbrida
Electrònica i informàtica
Comunicació
Plataforma d’emissió de continguts segons demanda que combina el servei de radiodifusió i la banda ampla.
Amb aquest mateix nom també es coneix un estàndard industrial i una iniciativa de promoció de la televisió híbrida digital que pretén estandarditzar la radiodifusió, la televisió per IP IPTV i la difusió per banda ampla de continguts als consumidors finals a través de televisions connectades Smart TV i descodificadors d’internet set-top boxes El consorci HbbTV, integrat per companyies d’internet, radiodifusió i grups d’estandardització, està establint aquest estàndard per a l’emissió de televisió a través d’una interfície única, creant una plataforma oberta i alternativa a…
emplaçament de producte
Comunicació
Modalitat de promoció publicitària consistent a emplaçar un producte en una o diverses escenes d’una pel·lícula o telefilm.
D’aquesta manera, la marca pot ésser identificada clarament pels espectadors i produir-los un efecte no forçat com ho fa la publicitat directa i integrat a un relat de ficció S'ha demostrat que, mitjançant la quota de recordança recall test , la seva eficàcia és més alta que amb la publicitat directa
Francesc Petit i Reig
Pintura
Comunicació
Publicitari i pintor.
Estudià a l’Escola de Belles Arts 1945-51, activitat que compaginà amb la feina a l’Editorial Seix i Barral i, més tard, a l’empresa Climax El 1952 es traslladà amb la seva família al Brasil i s’establí a São Paulo En aquest país dirigí un departament de comerç i treballà en importants empreses, com JW Thompson, PA Nascimento i McCann Erickson S'inicià en publicitat a l’empresa Publicane Fundà l’empresa METRO-3 i el 1968 creà una de les primeres agències de publicitat del Brasil, DPZ, sigles corresponents a les inicials dels tres socis fundadors Roberto Dualibi, Francesc Petit i José Zaragoza…
operador de caràcters | operadora de caràcters
Electrònica i informàtica
Comunicació
Persona que s’ocupa de preparar els rètols d’un programa de televisió i altres tipus de rètols, com els de promoció de programes o els d’emergència.
Lluís Bassat i Coen

Lluís Bassat i Coen
© Universidad Europea de Madrid
Comunicació
Publicitari.
Tècnic de publicitat i diplomat en ciències socials i administració d’empreses, el 1966 creà la primera empresa de publicitat, que dugué a terme una reeixida campanya de promoció de les maquinetes d’afaitar de l’empresa de la seva família El 1975 creà Bassat Associats, que s’uní a la multinacional Ogilvy & Mather i es convertí en una de les agències publicitàries capdavanteres de l’Estat espanyol, i de la qual és president des del 2007 En el curs de la seva expansió ha creat noves divisions especialitzades, entre les quals Bassat, Ogilvy & Mather Comunicación 1991, Ogilvy…
Consell de l’Audiovisual de Catalunya
Comunicació
Organisme públic instituït per la Generalitat de Catalunya per al seguiment dels continguts dels mitjans audiovisuals.
El seu funcionament i els seus objectius són regulats per la llei 8/96 de 5 de juliol de 1996 del Parlament de Catalunya El consell de govern aprovà el seu funcionament al gener del 1997 Té funcions consultives i d’assessorament del poder executiu i del legislatiu i funciona de manera collegiada Du a terme estudis d’anàlisi i seguiment del compliment de la normativa sobre televisió i ràdio en diferents àmbits sobre la violència, interrupcions publicitàries, continguts sexistes, impacte sobre la infància, imatge de collectius i minories i és l’organisme encarregat d’adjudicar les freqüències…