Resultats de la cerca
Es mostren 39 resultats
Terra
Economia
Filial de Telefónica especialitzada en serveis d’internet.
Nasqué el 1999 i en fou l’origen el cercador Olé, promogut per la Fundació Catalana per la Recerca Finalment, Josep Vallès, que l’adquirí, el vengué a Telefónica L’operador collocà la firma a la borsa al novembre del 1999 A l’octubre del 2000 comprà el cercador d’internet nord-americà Lycos, el tercer més gran després d’America On Line i Yahoo, i passà a anomenar-se Terra-Lycos, però el 2004 l’operació es desfeu, amb pèrdues El 2003 Telefónica comprà Terra i amplià el negoci a l’Amèrica Llatina També creà el primer portal de música de pagament Tanmateix, incapaç d’adaptar-se a…
Yahoo!
Economia
Empresa de serveis d’internet, amb seu a Sunnyvale (Califòrnia).
Nascuda el 1994 a partir d’una guia a internet per a les necessitats dels seus creadors, David Filo i Jerry Yang, consisteix fonamentalment en una base de dades personalitzada adreçada a un gran nombre i diversitat d’usuaris Posteriorment creà programes per a localitzar, identificar i editar material emmagatzemat a la xarxa i aplicacions diverses, entre les quals hi havia el servei de missatgeria instantània Yahoo Messenger 1998, un dels més potents fins a la seva desaparició juliol del 2018 Esdevingut un dels principals cercadors i proveïdors de serveis d’internet,…
economia col·laborativa
Economia
Modalitat d’intercanvi de béns i serveis a través d’internet, difosa a partir de la segona dècada del segle XXI.
No totes les transaccions econòmiques que es fan a través de la xarxa poden considerar-se economia collaborativa no ho són les vendes de productes d’empreses o comerços tradicionals a través dels portals respectius d’internet En el sentit més estricte, l’economia collaborativa consisteix en xarxes descentralitzades d’intercanvis entre particulars que són els proveïdors i els usuaris finals de les transaccions L’oferta la constitueix un bé de consum del qual el propietari en vol treure un benefici, sigui a través d’un intercanvi de productes o serveis, o bé en forma monetària,…
comerç electrònic
Economia
Comerç realitzat a través d’internet o d’altres xarxes informàtiques.
L’ús de l’electrònica per part de les empreses per a realitzar transferències de fons o intercanviar dades comercials no és nou, però ha estat accelerat de manera imparable amb la implantació d’internet El comerç electrònic es basa en infinitat d’operacions per via telemàtica relacionades amb la cessió o venda de béns, la prestació de serveis o l’intercanvi d’informació Es distingeixen diversos tipus de comerç electrònic en funció dels participants Hom parla de business to business quan els agents que hi intervenen són només empreses, per exemple, un fabricant i els seus…
banca en línia
Economia
Distribució i venda de productes bancaris a través de canals diferents dels tradicionals, especialment per telèfon i internet.
Aquests serveis s’iniciaren amb el telèfon, i a partir de mitjan dècada dels noranta la majoria d’entitats financeres començaren una estratègia de grans inversions a internet, amb l’objectiu d’utilitzar-la com a nou canal Aquest sistema provocà el naixement de nous bancs virtuals, amb existència només a la xarxa, i de segones marques de les entitats existents, tant bancs com caixes A partir del 1999 es desenvolupà una intensa cursa per a aconseguir una forta quota de mercat en aquest segment El BBVA i el BSCH han estat els més actius, però també la resta de grups mitjans com ara…
Dídac Lee
© FC Barcelona
Economia
Emprenedor.
Fill de pares xinesos de Taiwan establerts a Catalunya, estudià enginyeria informàtica, i ha cursat postsgraus de gestió i direcció d’empreses a l’IESE L’any 1995 fundà IntercomGI Intercom Telemàtica Girona, la primera empresa a l’Estat espanyol proveïdora d’accés a internet En ampliar progressivament l’espectre d’aplicacions i projectes d’innovació basats en internet, el 2008 passà a anomenar-se Inspirit Comprèn divisions com ara Inspirit Labs Incubació de projectes tecnològics innovadors, Spamina Seguretat del correu electrònic, Conzentra Serveis d’Internet…
finançament col·lectiu amb recompensa
Economia
Sistema de finançament d’una iniciativa empresarial o d’un projecte de creació basat en l’aportació de quantitats, generalment petites, d’un gran nombre de donants que hi estan interessats, generalment per mitjà d'un lloc web.
El micromecenatge ha estat possible gràcies a l’expansió d’internet a partir de la segona meitat dels anys noranta del segle XX i, especialment, al sorgiment i popularització de les xarxes socials, que possibiliten la comunicació instantània entre un gran nombre d’usuaris El sistema de micromecenatge és precedit, generalment, d’una campanya de presentació i difusió del projecte que els iniciadors volen desenvolupar, i pot ésser realitzat tant per aquests com per plataformes especialitzades, a canvi d’un percentatge de les aportacions o, eventualment, dels guanys que se’n derivin…
Microsoft
Economia
Empresa informàtica nord-americana creada el 1975 per William Henry Gates i Paul G. Allen.
La seu és a Redmond, Seattle Washington Del 1982 al 2008 fou dirigida per Gates, el qual l’any 2000 cedí el càrrec de conseller delegat a Steve Ballmer Al febrer del 2014 Satya Nadella substituí Ballmer en el càrrec L’any 2013 els ingressos de la companyia foren de 77850 milions de dòlars, i els ingressos nets, de 21860 milions de dòlars Aquest any el nombre d’empleats era de més de 100000, dels quals aproximadament la meitat treballaven als Estats Units i la resta a les diverses delegacions internacionals Elabora una àmplia gamma de productes per a ordinadors personals, especialment software…
telecompra
Economia
Servei que aprofita tecnologies de les telecomunicacions o la domòtica per a realitzar transaccions comercials sense necessitat de presència física.
Inicialment, aquesta paraula només designava la compra per telèfon de productes oferts, generalment, a través de la televisió, però actualment és un servei que donen molts tipus de comerç i que permet comprar, via internet, tot tipus de productes, fins i tot, frescos
e-business
Economia
Conjunt de negocis realitzats per via electrònica.
Una de les principals innovacions de l’anomenada nova economia són els negocis per via electrònica o que utilitzen essencialment internet i les tecnologies de la informació per a desenvolupar-se Les regles de la competència, en un món globalitzat sense fronteres per a les mercaderies, productes, serveis i capitals, s’han vist radicalment modificades, especialment amb l’impuls de l’anomenada economia digital, que agilitza els processos i les transaccions La informació ha esdevingut un dels valors més preuats i valuosos del nou marc econòmic, per damunt dels béns més materials En…