Entre els 12 i els 18 mesos d’edat l’infant perfecciona la capacitat de desplaçament. Dins d’aquest període, la majoria dels nens se sostenen sols, sense repenjar-se enlloc, i en concloure’l és habitual que l’infant ja camini.
Cap als 18 mesos, la majoria de nens ja tenen un bon control dels moviments. L’infant ja sol ésser capaç de córrer i d’empènyer objectes, quan va d’un lloc a un altre. Fins i tot és possible que sigui capaç de caminar cap enrere. De bon començament, és freqüent que caigui sovint, i cal, per tant, prendre les precaucions adequades perquè no es faci mal. Tanmateix, no és convenient reprimir-li els intents de desplaçar-se, ni espantar-lo quan cau, perquè d’aquesta manera se’n podria inhibir l’activitat.
Entre els 18 i 21 mesos sol ésser capaç d’enfilar-se a una cadira d’adult i asseure-s’hi. També en aquesta edat aprèn de pujar i baixar escales, gatejant o bé caminant ajudat.
Cap als 2 anys, ja sol pujar les escales caminant i pot baixar-les, posant ambdós peus al mateix esglaó. En aquesta edat ja té un gran domini del moviment, la qual cosa li permet de caminar enrere, córrer i xutar una pilota sense caure. Això fa que es pugui desplaçar per tot arreu, per bé que encara ha de perfeccionar algunes accions. Per exemple, la majoria de nens no aprèn de saltar fins als dos anys i mig, i a aquesta mateixa edat pot caminar de puntetes.
En arribar als 3 anys, l’infant ja sol ésser capaç de fer funcionar un vehicle simple, com ara un tricicle. També en aquesta edat pot pujar les escales posant un sol peu en cada esglaó.